Budování odkazů – jak porozumět vyhledávačům

Asi před týdnem jsem četl velice zajímavý článek, který (mimo jiné) perfektně uvedl příklad jak se dá porozumět vyhledávačům. Článek vystihnul jak se dá přirovnat váha zpětných odkazů k sociální síti Twitter. Rád bych tuto myšlenku reprodukoval a rozvinul, protože je to asi nejlepší příklad jak klientovi vysvětlit co/jak/kde a proč zpětné odkazy.

Sociální síť twitter a Vyhledávače

Sociální síť twitter je v podstatě „mikro“ blog, kam píšete zprávy takzvané tweets. Každý účet má lidi, které sleduje (following) a lidi kteří následují jeho účet (followers). Lidé nebo organizace, které sledujete mají pro Vás určitou váhu a tím, že je následujete dáváte určitou důležitost jim. Stejné je to i obráceně. Pokud Vás někdo následuje, znamená to, že máte pro něj určitou důležitost.

Internet pracuje na úplně stejné bázi. Pouze místo „follows” jsou hyperlinky/odkazy.

Vyhledávače vidí každou linku jako hlas, že Vaše stránka má určitou důležitost. Vyhledávače použijí počet zpětných odkazů, podívají z jakého zdroje na Vás linky odkazují a kam odkazujete vy.

Pojďme si uvést pár příkladů

Na následujícím obrázku vidíte běžný účet. Uživatel se zajímá o 69 lidí a 56 lidí se zajímá o uživatele. Všechno je tak jak má být. Uživatel vytvořil zdravou komunitu kolem sebe.

Nyní se vezměme příklad z účtu Jaromíra Jágra. Jaromíra Jágra sleduje 91 tisíc lidí. Což je krásný počet a jeho účet má opravdu velikou váhu. ALE co je důležitější pro náš příklad je, že Jaromír Jágr sleduje 52 lidí což dokazuje, že těchto 52 lidí jsou velice důležitý a důvěryhodný.

Zpět na výpis článků